söndag 25 juli 2010

RIP mitt kära Busterjerk!

ETT TECKEN PÅ ATT VI FISKAR I ALLA VÄDER.
Jag, Alex och kollegan Harley fiskade i skärgården igår kväll. Vi åkte dit trots spöregn med förhoppningar på att regnet skulle avta. Men så var inte saken. Det blåste satan, regnade SATAN och Blixtrade satan hela turen. Det fanns inte en torr del på kroppen efter turen. vi fiskade i cirka en och en halv timme från kl. 20:30-22:00. Därefter gav vi upp. Men det han ändå hända en hel del saker. Harley fick en gädda på cirka halvkilot samt att jag tappade två gäddor. Den ena var en simpa. Men den andra var STOR. Den högg på samma ställe som 5-7kg som jag hade på några dagar tidigare. Kanske samma. Men efter hugget fastnade draget i botten och när jag drog till gick min tatantafs sönder. Hur? Man tycker att en tafs för 120kr bör hålla. Kanske var den sliten efter över 30 gäddor. Hur som helst var det ett av mina absoluta favoritdrag. Jag hade drait över 50 gäddor på det. Färgen var nästan bortnött och jag funderade på att rama in det. Men så blev det inte med den saken. Jag ska försöka hitta den på fredag eller någon gång i helgen då vi kanske ska tillbaka. Hoppas då på klart vatten med fint väder. Den ligger bara på cirka en halvmeters djup. Så chancen att hitta den finns fortfarnada. HÅLL tummarna!
PS. Tack farfar för att du körde oss hem. Det var en räddning i nöden!
Bild på hur vi såg ut efter turen kan du se här nedan:
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar