onsdag 21 juli 2010

Fiske på Drevviken med Bremer, Simon, Patrik och Marre 2010-07-17:)

Vi hade två båtar och var ute på sjön runt kl. 22:30. Först var det tänkt att jag och Anderas skulle fiska i en båt (Jag fick låna Alex båt) och Simon, Patrik och Bremer skulle fiska i den andra (patriks båt). Men Anderas var tvungen att åka hem precis när vi kommit åt. Därför hoppade Bremer till min båt. Något senare kom även Marre ut:).
Vi började fiska av lite vasser nära Gårdens bad. Därefter tog vi "abborregrynnan" utanför gudöviken. Vi hade ett par kontakter, men annars var det dött.
Självklart infördes en liten tävling mellan båtarna:). VI fortsatte därför ut till gösgrynnan i mitten av sjön. På grynnan gick fisket bättre. Vi hade en hel del påslag, men de flesta slet sig loss. Jag lyckades dock dra en abborre på 350gr samt två gösar där ena var 52cm. Min längsta gös iår:).
Alla de andra hade en hel del påslag men ännu var de "fiskefittor". Vi fiskade på grynnan till kl. 02:00. Därefter åkte vi vidare mot vassvikarna:) Fisket gick mycket segt under många timmar. Runt kl. 05:00 drog Patrik en gädda, den vägde cirka kilot, men äntligen fisk. Jag tappade även en hel del. Det som fungerade bäst under denna tur var Stormjiggar. Jerk hade inte en chance, viket var mycket konstigt då jerk brukar vara överlägset när det kommer till gädda. Detta beror förmodligen på värmen i vattnet, som låg på cirka 24 grader.
Vi fiskade ab en hel del vasser, där vattenhjupet varierade från 1-3meters hjup. Patrik lyckades dra ytterliggare 2 gäddor samt 1 abborre. Jag och Bremer lyckades båda dra ytterliggare 1 gädda var. Vi fiskade fram till kl. 07:00. Totalt fick vår båt 5 fiskar, och Patriks båt 4st:)
Tack för denna tur!
Bild på gösen på 52cm kan du se här nedan:
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar