onsdag 21 juli 2010

Fiske i skärgården 2010-07-20

Jag, Patrik och en polare fiskade i skärgåden igår. Patrik har gummibåt med 15 hk, släp och bil. Därför kan vi bestämma själva vart vi ska fiska:) riktigt hett!:)
Vi var nere vid rampen runt kl 20:40. Medans Patrik gjorde ordning båten han jag dra en gädda på cirka 1kilo:)
Första stoppet gav inget resultat, men på andra stoppet började det hugga ordentligt. Vädret var riktigt härligt. Varmt och svag vind:)
Efter cirka 20 min fiske från båten kom andra gäddan upp. Den högg på Patriks Storm jigg. Dock var den mycket liten, på cirka 0,5kg. Jag hade även på en exakt smatidigt, men den slet sig loss direkt.
VI fiskade av en hel del vasser, och hade ett riktigt hett fiske. Jag tappade VÄLDIGT mycket fisk. Vi fiskade på mycket grunda platser pga gäddan går upp på grunt vatten under kvällarna för att äta.
Vi fick se riktigt häftiga saker. Stora gäddor jagade på de grunda platserna. En gång såg vi hur en mindre gädda på cirka halvkilot blev attakerad av en mycket stor gädda. Gäddan på cirka halvkilot låg kvar en lång stund i ytan innan den försvann.:)
Totalt fick vi 7 gäddor, jag 3st och Patrik 4 st. Mina högg på jerk och Patriks på jigg. Ingen gädda var över 1,5kg:/ Men patrik hade på en som slet sig inne vid båten, på cirka 2-3kg:)
Runt kl. 23:15 bestämde vi oss för att ta ett sista stopp. Vi fick uppleva något helt sjukt. Väl inne i den nya viken såg vi hur det vakade ordentligt. Vi snackar STORA vak. Det var inte bara en, utan flera. De största låg lätt mellan 5-10kg. Patrik hade en av dem på kroken, men den slet sig loss direkt. Eftersom jag skulle jobba dagen efter fiskade vi bara till kl. 23:50. NÄSTA gång blir det längre då vi ska försöka ta de stora som vakade.
Förmodligen åker vi tillbaka imorgon! Rapport kommer;) HA det bra.
skitfiske!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar