söndag 25 juli 2010

Fiske med Patrik S, Fredrik B och Andreas B 2010.07.22

Jag, Patrik, Bremer (Fredrik) och Anus (Andreas) fiskade i skärgården 2010.07.22:). Vi fiskade fyra i en ganska liten gummibåt. Helt galet, men vad gör man inte för fiske;).
Båten låg i vattnet runt kl. 20:00. Jag han dra en gädda inne vid bryggan, men den vägde bara kilot. Vi började fiska av en hel del vasser i ett par stora vikar. Vi tappade en hel del. Första gäddan från båt tog Bremer. Den var riktigt liten, bara på cirka 300gr. Kort därefter drog Bremer ytterliggare en i samma storlek. Huggen kom ganska ofta, men det var inget stort. Runt kl. 21:00 drog Anus en abborre på cirka 300gr.
Det var inte förens kl. 21:30 som det skulle smälla på större. Jag kastade min busterjerk, tånglake, in i en grundvik. Jag såg, samtidigt som jag jerkade in, hur något stort följde draget. OCH PANG! Den var stor. Mellan 5-7kg. Den var på i cirka 10 sekunder innan den slet sig loss genom att hoppa upp i luften och skaka. Hela gäddan var bokstavligen 3 dm över vattnet när draget lossnade. FAN!
Vi fortsatte fisket utanför en ö, nära de stora vikarna. Bremer fick en riktigt fin borre på cirka 500gr. Dock slet den sig loss när skulle lyfta upp den i båten (tar man i tafsen så räknas fisken då vi ändå releasar all fisk vi får). Något senare drog även Andreas en mindre gädda.
Jag deppade ett bra tag efter förlusten av den lite större gäddan.
MEN runt kl. 22:15 när vi åkte in i en grund vik med pålandsvind, ändrades fisket helt. Vi körde alla med popper och såg hur det vakade stor fisk på grundområderna. Jag drog tre snabba gäddor (4,2kg, 2,8kg och 2kg) Se bilder här nedan.
Alla högg på ett stor ytgående strike pro jerk. Riktigt hett när dem högg!
Vi åkte hem runt kl. 00:30.
Totalt fick vi 7 gäddor ocg 2 abborrar:)
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar