onsdag 21 juli 2010

Fiske på Drevviken med Andreas, Simon, Bremer och Patrik 2010-07-18:D

NU var jag trött. Jag han sova 4 timmar på 55h. Inte bra:) Men vad gör man inte för fiske. Vi var ute runt kl 00:30. Jag och Andreas fiskade i Alex båt och simon, Patrik och Bremer i Patriks båt.
V började, som natten innan, fiska på "abborregrynnan" men utan resultat. Vi drog därför, som natten innan:P, ut till "hjupgrynnan". Efter cirka 15min fiske på grynnan fick Simon första fisken för turen. Det var en gös på cirka halvkilot. Självklart får de flesta gösarna simma tillbaka. Vi tar högst upp två gösar per båt och då ska de vara över 45cm och under 70cm. ALLA gäddor får simma tillbaka, detta gäller även de flesta abborrarna.
Efter ytterliggare 30 min fiska fick Bremer en gös, även denna på cirka halvkilot. Kort därefter fick Bremer hugg igen. En välmatad abborre på 500gr. Det gick bra för Patriks båt. Själv hade jag och Andreas en hel del påsag, men allt slet sig loss. FAN!
runt kl. 03:00 åkte vi vidare. Denna gång åkte vi åt andra hållet, för att testa lite hjupvasser. Första vassen gav inget resultat, men vid andra stoppet, drog jag en liten snipa på cirka kilot. Den högg på busterjerk:) Riktigt kul med fisk!
Ställningen var nu 3-1 till Patriks båt.
Vi fortsatte fiska av en hel del vasser. Men fisket fick MYCKET segt. Det var väldigt svag vind och klarblå himmel. Detta påverkade självklart fisket negativt. Runt kl. 06:30 åkte vi tillbaka mot Gårdens bad. Det började nu även blåsa litet. Detta var ett positivt tecken. Redan vid första ankringen efter förflyttningen högg det. Vi drog totalt 4 gäddor på mindre en 20 min. Patrik tappade även en precis inne vid båten. De som fick fiskarna var: Jag 2st, Simon 1st och Andreas 1st. Andreas gädda var riktigt fin. Den högg på en Strike pro spinnare, ny för 2010. Vågen visade 3,81 och gäddan var 86cm lång. Nytt PB för Andreas:) Grattis;)
Min största för dage låg på cirka 2kg. Totalt fick vi 1 abborre, 5 gäddor och 2 gösar:). Patriks båt drog en gädda, två gösar och en abborre. Vår båt drog totalt 4 gäddor:)
Bild på Andreas gädda på 3,81kg kan du se här nedan( bild 1). Det är jag som håller i den pga Andreas ville inte:P. Bild nummer två här nedan visar min största gädda för dagen på cirka 2kg.
Jag har tyvärr inga bilder från Patriks båt. (Patrik, Bremer och Simon det är bara att skicka bilderna på min mail. Wasberg_91@hotmail.com;))
Skitfiske på er alla!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar