tisdag 6 juli 2010

Kväll- och nattfiske på Drevviken den 29 juni

Jag, Alex och Simon var ute på sjön runt kl. 19:00. Vädret var underbart. Strålande sol och svag sydvind. Jag fattar mig kort. Vi fiskade från kl. 19:00 till 02:30. På vägen ut till grynnan kastade jag i min relexjigg och lät den gå längs botten. Efter cirka minuten smacka det på ordentligt. Tyvär fel fiske. En gädda på närmare 3kg. Men en rolig start. Annars gick fisket mycket segt. Simojn tappade en liten gös precis inne vid båten, och fick en abborre på cirka 400gr. Jag drog en gös på cirka 15cm samt två abborrar där en låg på cirka 400gr. Alex blev "fiskefitta". Vi hade alla en hel del påslag men som snabbt slet sig loss.
Bild på min gädda samt simons abborre kan du se här nedan:
Skitfiske på er;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar