onsdag 2 juni 2010

Jag, Simon, Oskar och Erik fiskade idag och drog totalt tre gäddor

Vi började vårt fiske i regnbågsdammarna som jag har pratat mycket om tidigare. Vädret var soligt och varmt, där det nästan var vindstilla. Vi började vårt fiske runt kl. 13:00. Jag drog första gäddan efter cirka 30 minuters fiske. Den var mycket liten och vägde högst 3oog. Kort därefter fick Simon en fin bit på 3,18kg. Se första bild nedan. Runt kl. 14:30 begav sig Oskar och Erik hemmåt. Men jag och Simon fortsatte vårt fiske. Efter noll kontakt fram till kl. 15:00 cyklade vi vidare till en annan sjö. Där fiskade vi bara i cirka 30min utan kontakt.
Vi bestämde oss därför för att göra ett sista försök i en sjö där vinterfisket har gått mycket bra under 2010.
Väl vid sjön högg det redan på första kastet på min skitmört. Dock slet den sig direkt. Men på andra kastet högg den igen och jag lyckades kroka den. Den vägde 2,88kg. Men under drillningen uppskattade vi vikten till cirka 4kg då den drog väldigt mycket. Se andra bilden nedan. Vi filmade även hela händelsen. Men själva drillningen får ni se på min långfilm som jag redigerar just nu. Dock kan ni se releasen av gäddan här nedan. Vi fick inget mer efter detta. Dock hade jag efter en riktigt fin gädda på min popper. Men den missade hugget. Runt kl. 17:00 begav vi oss hemåt. En helt lyckad dag med ett fantastiskt väder.
Skitfiske på er!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar