tisdag 15 juni 2010

Från 31 till 6 gäddor!

Jag, Simon, Linda och Alex fiskade i söndags 2010-06-13 på samma plats där vi veckan innan drog 31 gäddor på en tur. Vi var nere vid båten kl. 12:30. Som vanligt tog vi några kast från land innan vi begav oss ut med Alex båt. Vi hann kasta ett par kast var innan det small ordentligt på min busterjerk. Drillningen varade i cirka 2 min innan gäddan landades. Vågen visade 5,24kg. Se första bilden nedan. En bra start på dagen!
Vi började med att fiska av de vikar där fisket varit mycket hett under tidigare turer. Dock gick fisket mycket segt.
Jag tappade totalt 5 fiskar, där en uppskattades till vikten 5kg. Simon tappade cirka 4 gäddor, Linda 1 och Alex ett par. Totalt fick vi 6 gäddor, (jag 2st, 5,24kg och 3kg, Simon 3st 2,5kg, 2kg och 1kg, Alex 1st, 1kg) under dagen. Vi var mycket missnöjda då vi hade mycket större förväntningar.
Vi fiskade även mycket längre ut en tidigare, men trots detta var inte gäddorna på hugget.
Vi hade även totalt cirka 10 efterföljningar. Idag var fisket segt!
Vi tar igen detta nästa tur;)
Andra bilden nedan, min gädda 3kg.
Tredje bilden nedan, Simon gädda 2,5kg.
Fjärde bilden nedan, Alex gädda 1kg.
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar