onsdag 2 juni 2010

Fiske efter gädda i övre Rudan 2010-05-29

Jag, Simon, Kevin, Isak och deras pappa fiskade i regnbågsdammen Rudan lördagen den 29 maj. Jag, Simon och Kevin fiskade efter gädda med jerkbait. Kevin fick en gädda på cirka 0,5kg och jag två gäddor där ena låg på kilot och andra på 3,06kg. Gäddan som vägde 3kg gav en riktigt bra fajt. Allt började med att jag skulle skoja lite med att säga: "haha, jag kastar rakt in i vassen". Och precis när den landa. mitt inne i allt skit, small det på. Gäddan vägde som sagt tre kilo, och såg mycket underlig ut. Se bilden till vänster. Den var kort och kompakt, expremt tjock och rund.
Simon hade lite otur och kastade bort en busterjerk. Jag tappade även en gädda som högg två gånger och som såg ganska fin ut.
Vädret var helt ok. Vi fiskade endast två timmar under eftermiddagen. Tack för denna tur. Hoppas det blir fler fisketurer i denna sjö då jag vet att regnbågsdammar "levererar" stora, många och feta gäddor.
Skitfiske på er!;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar