måndag 30 maj 2011

Hårdsatsning men ännu en flopp 110514!

Ja. Första turen med Victor till skärgården ovanför Norrtälje slutade med dåligt resultat. Med endast ett fåtal landade snipor och inga större kontakter hoppades vi att resultatet skulle bli betydligt bättre denna tur. Veckan innan träffade Victor och hans kompis, leken perfekt. Med topparna på 6kg, 7,5kg, 8,1kg och 12,2kg. Vi hade stora förhoppningar på att efterleksfisket hade kommit igång ordentligt! Men så var inte saken. Dock började turen ganska livat. Redan vid andra stoppet såg vi hur en större gädda plockat en mindre gädda på tvären. Då trodde vi att gäddorna skulle vara riktigt på hugget under de närmaste timmarna som efterföljde. Redan på första kastet drog Victor en gädda. Dockliten på cirka 1,5-2kg. Därefter var det min tur. På mitt andra kast landade jag min första för dagen. Även den en snipa. Efter ytterliggare ett par kast hade jag en efterföljare på cirka 6kg efter min Mctail. Victor landade samtidigt en snipa till. Vi trodde nu att fisket skulle bli riktigt bra. Men det gick brant utför efter det andra stoppet. Vi tappade mycket fisk. Jag tror att jag tappade ett par över 5kg samt hade ytterliggare cirka 5 efterföljare i samma viktklass. Detta gällde även Victor. Dem fans där men ville helt enkelt inte hugga. Vi började leta fisk på andra ställen då vi fick för oss att gäddorna kanske redan hade börjat ställa sig på ställen där de står under sommaren. Men vart vi än testa gick det segt. En snipa här och där blev det, men de stora följde bara efter, eller högg väldigt försiktigt. Dagen slutade med att Victor landade 4st snipor och jag 3st snipor. dagen största blev en av Victors på cirka 2,5kg. Se bilder från turen i inlägget. I sommar ska vi upp igen. Victor påstår att det är helt omöjligt att vi får en tredje tur med liknande resultat som de två första har haft. Jag hoppas att han har rätt!:D Tack än en gång för en riktigt trevlig dag i Norra skärgården:D
Skitfiske!;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar