onsdag 11 maj 2011

Fiske i skärgården samt i Drevviken 110425:D

Dagen efter Norrtäljefisket. Jag var riktigt sugen på att nu ta revange. Morgonen började med fiske i Drevviken. Då körde jag själv med Oskar. Vi körde från kl. 09-14. Vi hade endast ett par stötar, dock tappade jag en på cirka 4kg. Annars blev vi båda fiskefittor. Det dåliga fisket berodde antagligen på det allt för fina vädret. Det var så pass varmt att vi båda fiskade i t-shirt och det var nästan helt vindstilla. Dock tändes nya förhoppningar när jag, Simon och Kevin bestämde oss för att följa upp med eftermiddag- och kvällsfiske i skärgården. Vi körde då från land. Vi anlände till skärgårdsvikarna runt kl. tre. Det tog bara cirka 10min innan jag landade första gäddan gör dagen. En riktig tjockis med en hel del rom i buken. Vikt på cirka 2,5kg. Se bild i inlägget. Efter ytterliggare halvtimmen landade jag min andra gädda. Dock en snipa på cirka 1kg. Det tog inte lång tid innan även Simon drog en. Dock med något bättre storlek. Vikten låg på cirka 3,5kg. Se bild i inlägget. Vi tappade även en hel del fisk. Men det får man ta eftersom vi körde från land. Totalt fick vi tre gäddor. Jag lyckades även dra en stålboj. Det måste fan va bland det konstigaste jag halat in. Den måste ha vägt minst 15kg, då jag fick dra uta bara satan för att få in den, Se bild i inlägget! Tack för turen;)
Skitfiske!:D
PS MER KOMMER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar