fredag 6 juli 2012

Fiske med Victor levererade två granna gösar!

Gös stod på schemat 120626. Vi skulle fiska på samma plats där jag och Manuel veckan innan hade haft hett fiske. Tyvärr var vädret inte på vår sida. Det var mulet och regnade emellanåt med nordvästlig vind.
Vi var ute på vattnet runt kl. 17:30. Efter cirka 20min hade vi hinken full med betesfisk, och begav oss därefter mot första stoppet. Förutsättningarna såg inte bra ut. Lågtryck och klart i vattnet. Fiske vid liknande förhållanden som detta hade inte givit bra resultat tidigare men vi gav det en chans. 
Vi körde båda med två meten samt att vi kastade med jigg medan vi väntade på att flöterna skulle gå. Första hugget kom på mitt spö och det var en gädda på cirka 4kg. Kort därefter högg det igen på min jigg, denna gång slet sig fisken. Första gösen högg runt kl. 18:45, och det var på ett av mina meten. Vikten låg på cirka 3kg, se första bild i inlägget. Efter fotografering fick självklart fisken gå tillbaka. 
Dagens andra gös landade Victor. Den högg drygt en timme efter min. Vikten var riktigt bra, 4,4kg och 79cm. Se bild två i inlägget. För Victor var det största gösen för året. Eftersom han körde med 12fot spö var fajten med gösen riktigt bra.
Vi fortsatte fiska fram till kl. 23:30. Dock kom endast ett par mindre gäddor upp i båten. Vi åkte därför hem för att få ett par timmars sömn. Runt kl. 02:30 åkte vi ut igen för att fiska under soluppgången. Under turen innan hade vi landat 5 av 6 gösar under motrgontimmarna, så förhoppningarna var stora. Dock gick fisket mycket segt. Det var mycket klart i vattnet, och regnet hängde i luften. Vi hade inte ett pet trotts att vi förflyttade oss ofta. Ett par abborrar kom upp i båten, ingen av bra storlek. Vi gav upp runt kl 07. Totalt fick vi 2 gösar, ett antal borrar och gäddor. Trots segt fiske landade vi en gös på 4kg+.

Skitfiske på er!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar