söndag 15 juli 2012

Gårdagens fiske med Simon, Linda och Kevin:D

Jag, Simon, Linda och Kevin körde en korttur från land efter gädda igår, lör 14juli. Vi började fiska runt kl. 14 och körde fram till runt kl. 18. Vädret var gediget för fiske. Mulet och östlig vind. 
Vi började fisket runt Årsta, där vi hade hett fiske under leken. Redan på första kastet small det på Simons jerk. Den var inte stor, och slet sig innan han hann landa den. Kort därefter högg det på Lindas Svartzonker Tail. Den var som Simons, liten. Jag tappade även en av lite bättre storlek kort därefter. Vi fortsatte fiska runt vikarna. Jag tappade ytterliggare 3 st, Simon och Linda hade också ett hugg. När klockan var runt 16 begav vi oss mot Gålö för att testa några heta spotts. Väl på plats tog det inte lång tid innan det högg. Kevin och Simon hade varsin på. Kort därefter tappade jag en precis inne vid land. Anledningen till att vi tappade så pass mycket fisk berodde antagligen på att gäddorna inte högg ordentligt samt att vi inte hade båt. Man stod oftast olägligt vilket gjorde det svårt att göra ordentliga mothugg. Vi fiskade fram till kl. 18 och lyckades landa ytterliggare 3 gäddor, ingen över 2kg. Totalt fick vi 5 gäddor. Lina 3st, jag 1st och Simon 1st. Med båt hade vi antagligen fått ett mycket bättre resultat. Gäddorna var verkligen på hugget, men eftersom vi inte kunde komma åt de bästa vikarna utan båt blev dagens resultat vagt. 
Tyvärr tog jag ingen bild, men här kommer en fin Vybild som jag tog i midsomras:)
Skitfiske på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar