måndag 4 juli 2011

Snabbrapport från fisket under helgen 17-19 juni;D

Under fredagen gick jag och min pappa båtvakt på Dalarö båtklubb. jag var självklart tvungen att ta några kast under tiden vi väntade på att gå en runda. Jag landade två små snipor och tappade ett par. Jag lyckades dra en av dem på pappas spö från 80talet med minst 5års gammal uttorkad nylon:D. Riktigt skoj. Det tyckte dock inte far då jag skulle visa honom hur man fick in jerktekniken med hans spö. Istället blev det en gädda på 2kg. Under lördagen fiskade jag med Biggen, Fredrik och Andreas i Södertälje skärgård. Vi började åka mot platsen där Andreas har landställe runt kl. 08:00. Vi var ute på vattnet vid elva tiden. Fisket började bra. Redan på första uppankringen drog jag en snipa. På andra uppankringen intill grundflak och sten tappade jag två st. Fredrik landade 1st och tappade två. Även Biggen och Andreas hade stötar. Men efter detta gick fisket segare. Vi betade av grundområden, grynnor, vass och sten. En och annan gädda högg här och var. Andreas drog sin första för dagen intill en sten där det var hårt pålandsvind. Den var då störst för dagen. Ju längre dagen gick desto mer började det att blåsa. Runt kl. 15:00 kom största gäddan för dagen upp. Den landade jag och viken låg på cirka 4kg. Därefter åkte vi in till land för att äta sen lunch. Korkade som vi var hade vi inte med oss speciellt mycket mat. Som tur var blev vi bjudna på hemlagad strömming och färskpotatis av Andreas farmor och farfar. Riktigt smutt. Efter maten drog vi ut igen. Men bara ett par gäddor landades innan vi runt kl. 20:00 begav oss hemåt. Totalt landade vi 6 gäddor under dagen. Jag två st, Andreas 2 st och Fredrik 2st. Dock blev inte Biggen fiskfitta. Han lyckades kroka en brax på cirka 2kg. Bilder från denna tur (lördag) kan du se här i inlägget.
Under söndagen blev det en korttur med Fredrik Å, Simon och Linda. Vi körde lite jerk- och metfiske under kvällen. En snip gädda kom upp och den stod Linda för:D.
Bilder från lördagsfisker kan du se här i inlägget!
Skitfiske;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar