måndag 4 juli 2011

Afterworkfiske med Victor 110629

Vi hade båda stora förhoppningar. Victor var helt säker på att han skulle ta sin kilosabborre. Han hade nämligen pratat om det under hela dagen. Han satsar på grandslam. Vi hade båda stora förhoppningar. Jag hade bara sovit en timme dagen innan då jag hade firat en kompis som fyllde 19. Så trött var man. Men inget stoppar fiske! Vi gick tidigare från jobbet och var ute på vattnet redan kl. 15:00. Vi började med att fiska betesfisk. Victor har blivit en riktig mästare på kastnät. Så det tog inte lång tid innan vi hade beteshinken fylld. Dock gick fisket ganska segt i början. Vi körde med både jigg och mete med levande. Dock gick fisket riktigt bra på första uppankringen. Vi drog 3-4 abborrar där två av dem låg på mellan 350-450gr. Men efter det gick fisket riktigt segt. Lågtrycket började närma sig vilket man såg på svalorna som hade börjat flyga lågt. Men än va det riktigt fint väder med svag sydvind och strålande sol. Perfekta förhållanden för både gös- och abborrefiske.
Runt kl. 21:30 började fisket lossna. Vi hittade ett hett grundområde där vi såg en hel del betesfisk och jagande rovfisk på ekolodet. Vi fiskade fram till kl. 23:00. Därefter begav vi oss hemåt. På grundområdet drog vi cirka 10 abborar samt några gäddor med vikt mellan 1-3kg. Victor drog tre av dem och jag 1. Största abborren för turen blev min på 750gr. Den tog på mete vilket de flesta abborrarna gjorde. Riktigt het metod. Både jag och Victor tappade ett par som kändes riktigt fina. Typiska göshugg. Men ingen gös kom upp under turen. MEN MEN MEN. Det vi inte visste då var att vi under följande tur (nu i lördags) skulle få uppleva vårt livs bästa gösfiske. Bild på min abborre på 750gr. kan du se här i inlägget;D
Skitfiske!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar