tisdag 7 september 2010

Man blir så matt på alla dessa snipor!

Fiske med Simon i Tyrestaby (Bylsjön) 2010-09-01
Jag och Simon var nere ett par timmar under kvällen den första september! Första dagen på den underbara höstsäsongen! Men utan resultat. Inte en fisk, inte ett hugg! Men ändå ett underbart väder. Kanske inte de bästa förhållanderna (helt vindstilla och klarblå himmel). Vi han fiska av hela sjön, men ändå hade vi inte ett enda "säkert" hugg! Helt otroligt! Tog ändå lite härliga bilder. Se första bilden nedan:D.
Fiske i skärgården med Alex, Harley och Andreas 2010-09-02
Det var först tänkt att jag, Alex och Harley skulle fiska. Men Andreas kom ner med bilen precis när allt var nerpackat och färdigt för avfärd från bryggan. Vi var ute på vattnet kl. 17:oo. Både jag och Alex hann dra varsin gädda från bryggan. Alex låg på cirka 1,5kg, min på blygsamma 0,5kg. Väl ute på vattnet gick fisket ganska segt. Vi hade hugg och efterförjare då och då. Men bara massa snipor. Det blåste på bra! Säkert upp emot 7-9 m/s. Men ändå, trots det gedigna förhållandena, fick vi inget annat en snipor. Totalt drog vi 8 gäddor under cirka 4 timmars fiske (jag 1st, Alex hela 5st och Harley 2st:D). De två största stod Harley och Alex för. Båda på "hela" 2,5kg. Var FAN är de stora? Nu när temperaturen ligger på 14 grader BORDE gäddfisket ligga på topp då 14 grader är komforttemperaturen för våra krokodiler:). Bild på Harleys och Alex gädda kan du se här nedan, bild 2 och 3.
Fiske med Torbjörn i Sicklasjön 2010-09-05
Ja! Vad säger man, en kort tur på morgonen resulterade i noll, noll och åter igen noll. Inte ett hugg. Jag undrar när fisket skall släppa! Det bör göra det snart. Men en fin bild på en andhona fick jag hur som helst:D. Se fjärde bilden nedan.
Fiske med Simon och Kevin i Svartan kvällen 2010-09-05
Vi var nere vid sjön runt kl. 19:20. Vi skulle bara fiska i cirka en timme. Vi körde alla med vanlig spinnutrustning. Riktigt kul när man nu under de senaste två månaderna enbart kört med jerk. Även de minsta gäddorna ger en fajt! Drar man en på kilot med jerkutrustningen är det bara att veva. Hur som helst, Simon drog en gädda redan på första kastet. Dock mycket liten, självklart. Jag och simon körde med releax jigg hela kvällen, medan Kevin varierade sitt betesval. Etfter ytterliggare 20 min fiske drog simon sin andra gädda för kvällen, även denna en JÄVLA snipa. HEHE. Jag hann även dra en, självklart, snipa innan vi packade ihop och begav oss hemåt. Bild på min snipa kan du se här nere, bild numero fem. Totlat fick vi alltså 3 snipor under turen.
Skitfiske på er alla så länge!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar