lördag 22 maj 2010

Fiske i regnbågsdammarna och i lyckan levererade 7 gäddor:D

Jag, Alex, Simon och Linda var nere vid regnbågsdammarna lödag den 22 maj. Vi fiskade alla med jerk. Vi började fiska kl. 13:00. Fisket började i den mindre dammen, den dammen där jag dragit en på 6,22kg år 2009. Kl. 13:30 hade jag ett ordentligt hugg. Gäddan var på 2 gånger, och den var stor. Vikten uppskattades till cirka 4-5kg. Fan! vi nötte på platsen med förhoppningar om att den skulle hugga igen, men det gjorde den inte. Jag hade ytterliggare en gädda på cirka 2kg på, men som släpte efter ett par sekunder. Kl. 14:00 gick vi vidare till nästa damm, den så kallade Häskodammen. Vi fiskade där i cirka en timme. Jag drog en på 3,3kg (se första bilden nedan). men annars var det dött. Vi gick då vidare till sjön Lyckan. Vi var nere vid Lyckan kl. 15:15. Alex drog en direkt, på första kastet. Gäddan låg på cirka 2kg. (Se andra bilden nedan). Efter ytterliggare 10 min drog Alex en till på 3,34kg. (se tredje bilden nedan). Det som hände därefter var riktigt härligt att se. Alex släpte tillbaka sin gädda på 3,34kg kl. 16:02. När kl. var 16:49 högg det på Alex spö igen. Vi tyckte att gäddan var mycket lik den som han dragit 41 minuter tidigare. Vi vägde den, och så var det. Det var samma gädda! Man kunde även se att teckningen var exakt den samma vid jämförelse mellan bilderna. Den hade även ett sår på ryggen som visade att det till 100 procent var samma gädda. Ett bra tecken på att C&R fungerar om man sköter det bra! Fan, jag har aldig varit med om att en och samma gädda varit uppe två gånger under 1 timme.
Kl. 17:15 gick vi tillbaka till den mindre demmen. Alex åkte då hem. Vi fiskade till kl. 18:15. Jag hade på den gädda, som jag tror, var den som högg på mitt bete tidigare under dagen. Jag lyckades dock dra ytterliggare två riktigt små gäddor under halvkilot. Lina fick även sin första "egen" fångade gädda, och den vägde 1,5kg. Grattis!;)
Totalt fick vi alltså 6 gäddor; jag 3st, Linda 1st och Alex 2st (3 om man räknar med att han fick en och samma två gånger).
Ps. Tack för skjutsen hem Conny!:D
Skitfiske på er!;)

1 kommentar:

  1. Fin teckning på båda firrarna, schysst blogg förövrigt, skulle vara nice med lite fler updates! ;D

    http://gaddfiskarn.blogg.se/

    SvaraRadera