tisdag 28 juli 2009

Gäddfiske i Berga med Fredrik, Per och Alex:) Söndag 2009-07-26

Per och Alex var nere vid Berga runt kl. 16:30. Jag och Fredrik var nere runt kl. halv sex. Då hade varken Per eller Alex haft någon känning.
Jag fiskade Jerk och de andra med haspel.
Första gäddan högg kl. halv sju och vägde cirka 2kg, på mitt spö. Se bilden till vänster:

När jag hade säppt tillbaka gäddan fortsatte vi fiska.
Jag kastade mot en vass och började jerka. Min kompis Fredrik råkade av misstag kasta över min lina och jag blev tvungen att veva snabbt. PANG sa det precis utanför bryggan. Jag fick se huvudet och trodde att det var en sjua. Men blev besviken när jag såg kroppen. Gäddan vägde 5,28kg och var väldigt mager. Den hade ett huve för en sjua.:) Se andra bilden nedan:

Man märker verkligen hur mycket bättre Jerk är en haspel. Jag var den enda som fiskade med jerk men lyckades ändå dra de två fiskar som fångades under turen. De andra hade ingen känning alls.


















Filmen då jag landar gäddan på 5,28kg

Film när 5,28kg simmar tillbaka:)

Skitfiske på er;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar