tisdag 28 juli 2009

Det finns mycket huggorm i år...

Jag och min komps Oskar var nere vid Rolands damm förra veckan och fiskade. Vi lyckades endast landa en gädda, där jag var fångstman. Gäddan var väldigt liten, cirka 1kg, se bilden till vänster.

Jag tappade även 2 gäddor, där en ut av dem kändes riktigt stor. Oskar hade ingen känningen under turen.

Men anledningen till att jag skriver om denna händelse i bloggen beror på att jag under denna fisketuren trampade på en huggorm. Jag skulle precis lämna en liten udde där jag stog och kastade när jag könde hur det vebrerade under foten. Det var ganska högt gräs vilket var anledningen till att jag inte såg den. Huggormen var väldigt stor, se bilderna nedan. Som tur var blev jag inte biten. Jag filmade även ormen under en kort stund, se klippet nedan:)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar