fredag 29 maj 2009

Rapport från förra helgens fiske

Jag ursäktar att jag har varit lite sen att skriva hur fisket gick i skärgården förra helgen. Här kommer en snabb rapport:

Det finns inte mycket att prata om. Vi låg på Biskopsön med omkringliggande holmar en bit utanför Dalarö.
Fisket gick inte bra, jag fick endast 1 abborre och ingen gädda, även fast jag fiskade mycket och på platser som såg väldigt bra ut.

Hoppas alla ser vad som händer. För cirka 10 år sedan var fisket mycket bättre i skärgården, jag pratade bland annat med bonden som lever/bor på Biskopsön året runt. Han berättade att nätfisket inte fungerar som det brukar göra. Han sa också att: "Man ska ha tur om man äns får en fisk i nätet". Jag frågade förstås om det alltid har varit så här. Han svarade att under de närmaste tio åren har fisket försämrats kraftit. ALLA som läser detta inlägg, vi snackar nätfiske? De får alltså ingen fisk i nät.
Jag hoppas verkligen att de nya reglerna för bland annat gäddfiske börjar gälla snart om vi ska få en förbättring.

Men nu i helgen ska jag till Berga och fiska. Där vet jag att det är bra, rapport kommer efter helgen.

//Skitfiske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar