söndag 3 maj 2009

Fisket i Berga fredagen 1 maj belv verkligen lyckat:)

























Jag och min kompis Fredrik var nere vid Berga runt kl 11:00. Fredrik skulle inte fiska, han följde med för att titta och filma/ta kort. Fisket gick ganska segt i början. Men efter cirka 30 min började det att hugga. Första gäddan jag fick var inte speciellt stor, cirka 1 kg. Alla gäddor jag fångade var väldigt feta, det vill säga att de inte hade lekt färdigt. Jag fiskade i cirka 2 timmar och under denna tid lyckades jag fånga 5 gäddor, tappa två och få en riktigt stor gädda att följa draget (men inte hugga):(. Det lustiga med gäddan som förljde draget, min buster jerk "Skitmörten", var att den följde draget 6 gånger i rad utan att hugga. Däremot naffsade den lite på draget en gång, men inte så pass hårt att jag kunde kroka den.
Totalt fick jag alltså 5 gäddor, där de två största var på cirka 3-4kg. Alla gäddorna fick simma tillbaka utan några skador. Bilderna på alla gäddor kan du se i detta inlägg. Där de är ordnade efter hur de högg tidsmässigt, alltså att gäddan på första bilden fångades först och gäddan på sista bilden högg precis innan vi gick hem.
Det kanske inte var de största gäddorna, men kul var det:)
Skitfiske!
Film på när två ut av de fångade gäddorna får simma tillbaka kan du se här nedan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar