söndag 8 maj 2011

Sista isturen 110403 levererade 4gäddor och hela 16 flaggningar.

Som ni kan se har jag tio turer att rapportera. Därför blir det korta rapporter där jag tar med det viktigaste som t.ex resultat.
Det var inte tänkt att detta skulle bli den sista isturen, men efter denna tur blev det
mycket varmare och isarna smälte bort fort.
Vi (jag, Simon, Linda, Kevin och Pontus) körde på samma sjö där jag drog 5an dagen innan:D. Vi fiskade dock på en annan plats på sjön. Vädret var riktigt ruggigt. Mulet, dimmigt och kallt. Tot. fick vi 4 gäddor och hela 16 flaggningar. Jag drog 2st, Simon 1st och linda 1st.
När turen började närma sig slutet flyttade jag ett av mina spön, in i en vik där jag tappade en som drog in i vassen och fastnade dagen innan. Det tog cirka 20min sen flaggade den. Denna gädda simmade, som dagen innan, in i vassen och fastnade. Dock lyckades jag få ut den. Det blev dagens största på cirka 3kg. Se bild i inlägget.
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar