måndag 9 maj 2011

Äntligen lite fisk upp under heldagsfiske från land 110417:D

Jag, Simon, Linda, Kevin och Pontus körde heldagspass den 110417. resultatet var inte något att hurra över, men vi fick fisk. Totalt landade vi fyra gäddor. Jag 1, simon 1, Linda 1 och Pontus 1. Det var min förats på öppet vatten för året. Riktigt trevligt. Vi åkte runt i bil och fiskade av en hel del platser från land. Både i sjöar och i skärgården:D. Första gäddan för turen landade jag, och det var en skärgårdsgädda. Den vägde inte mer en 1,5kg. Dock hade den rom i magen. Drar man en på 100cm nu väger den upp emot 10kg. Dock blev det ingen sådan fisk. Största för dagen blev min. Linda och Pontus fick sina gäddor i Drevviken, båda på under kilot. Simon drog sin i Regnbågsdammarna:D. den vägde runt 1kg. Kevin blev en stor fet fiskefitta.;). Vädret var annars riktigt härligt. Svag vind och soligt med cirka 10grader varmt. Bilder från turen kan du se här i inlägget. Dock lyckades vi inte fota Lindas gädda då den lossnade från draget vid landning. Men tar man i tafsen gills fisken.
Skitfiske på er alla från Team Korssula!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar