torsdag 10 november 2011

Korttur onsdag 111109 levererade 13 regnbågar och snipgädda:D

Jag han med en korttur i onsdags med Marc, Simon, Oskar och David. Eftersom jag hade det ganska lugnt i skolan och en ledig dag passade fiske riktigt bra. Vi fiskade regnbåge och gädda i "regnbågsdammarna" som det skrivits mycket om här i bloggen. För tre veckor sen hade även chefen Per planterat i ny regnbåge. Vi visste att fisket skulle vara riktigt bra pga detta. Förhållanderna var också bra!. Vi var nere vid dammen runt kl. 13:30. Vi fiskade till kl. 15:30 där alla vi landade alla fiskar under de första 40min. De enda fiskarna som kom upp var
gäddan och en skadad regnbåge. Resten krokades av i vattnet för att minimera påverkan eller skada fisken. Som jag nämnde högg all fisk under de första 40min. När det var som värst hektiskt stod jag, Oskar och Marc och drillade varsin regnbåge samtidigt. Störst för dagen blev min på cirka 1,5kg. Jag fick totalt 4st regnbåg
ar och en snipgädda, Oskar och Marc fick ocskå 4st regnbågar var. Simon som bara fiskade med jerkbait lyckades trots detta dra en regnbåge. Detta var turens höjdpunkt. han drog en regnbåge på cirka 800gr. På sin
salmo slider. Riktigt kul. Bilder ser du här i inlägget. Jag (bild1), Simon (bild2), Oskar, Jag och Marc (bild3). Jag fick även en regnbåge med rejäla bitmärken från en större gädda, (bild4).
Skitfiske påer!;)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar