tisdag 14 juni 2011

Gösracet på Drevviken 110611

Vi ställde upp under namnet fiskereflex. Det är en ny förening där jag och ytterliggare 6 stycken sitter i styrelsen. Det är enkelt att bli medlem. Föreningen är till för bildvisning och sportfiskare som vi dela sina berättelser, tekniker och fiskeplatser. Då du är medlem erbjuds även rabatter. Gå in på fiskereflex.se för att läsa mer. http://www.fiskereflex.se/.
De som ställde upp på gösracet var Jag, Andreas Ränne och Magnus Larsson. Tävlingen började kl. 15:00 och slutade kl. 19:00. Totalt var vi 12 båtar som ställde upp. Det finns egentligen inte mycket att prata om. Men en snabb rapport kommer här.
Vi var ute på sjön redan kl. 13:30 och förtestade lite. Vi hade förberett med en massa nya jiggar. Vi körde både jigging och dragrodd. Det fanns även ett par team under tävlingen som körde pelagiskt vertikal fiske med ekolod. Vi kom etta! Rättare sagt delad etta med samtliga båtar. Inte en ända gös över godkänd längd (45cm) kom upp under tävlingen. Helt otroligt. Vi pratade med ett antal team där de berättade att de redan dagen innan hade haft ett helt okej fiske. Trots de gedigna förhållandena (kanske lite varmt) gick fisket riktigt dåligt. Jag vet att jag med all säkerhet hade göshugg. Men jag lyckades inte ha någon gös på kroken under mer en ett par tre sekunder. Vi hade alla i båten hugg. Totalt fick vi 5 gäddor, en abborre och en sarv. Dagens höjdpunkt blev sarven som jag otroligt nog fick på en popper. Vikten på Sarven uppskattades till cirka 600-700gr. Se bild i inlägget!
Skitfiske på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar