tisdag 5 april 2011

Isfiske på sjö i Uppsala söndag V.12!

Jag hade länge funderat på att testa denna sjö då jag ofta åker till Uppsala och jobbar och då passerar den. Varje gång blir jag riktigt sugen då den ser ut att vara riktigt het. Men nej vad fel man kan ha! Jag och Alex började åka runt kl. 07:00 på söndagen V. 12. Vi var ute på sjön runt kl. halv nio och bestämde oss då först för att köra dagens tur i en jättevik med vass "så långt" ögat nådde. Men när jag borrade första hålet blev jag helt förstörd. Vattnet luktade satan och var så pass skitigt och grumligt att man inte såg mer en en halv dm. Vi förstod direkt att vi inte skulle få några gäddor här och bestämde oss för att bege oss utåt närmare sjöns mitt. Men även där var vattnet grumligt och skitigt. Dock något bättre. Vi hade ett hyfsat väder, men mycket stark och kall vind. resultatet slutade med endast en snipa över isen och cirka 6 flaggningar. Fisket var riktigt dåligt! Trots att man krigar från Haninge till Uppsala får vi inge bra resultat. Dock tror jag att Denna helgs fiske (V. 14), då vi ska till Flen, kommer bli riktigt bra! Rapport kommer och detta blir förmodligen sista turen på is. Bild från denna tur och snipan kan du se här i inlägget. Skitfiske på er alla!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar