måndag 11 april 2011

En kort tur under lördagen 020411 resulterade i 5 kilos:D

Egentligen var det tänkt att jag endast skulle fiska under söndagen med Simon, Simon bror och Linda. Men runt kl. ett ringde Patric S och Biggen mig. Dem två och Fredrik skulle ut och isfiska under eftermiddagen. Dem frågade om jag hade lust att hänga på men att dem först var tvungna att köpa mört. Jag hade själv cirka 25 möratar hemma, men dem var till söndagen. Dock kunde jag inte tacka nej.
Vi var ute på isen runt kl halv tre och hade samtliga spön uppe runt kl. halv fyra. Men första flaggningen kom kl. tre och på ett av mina spön. Jag gjorde mothugg och fick en rejäl respond. Efter cirka 3-4min drillning fick jag upp gäddan över isen. Vikten landade på 4,956kg och 86cm. En riktig tjockis. Se bild i inlägget. Vädret var btw riktigt ruggigt. Disigt och ganska kallt.
Totalt fick vi 6 flaggningar men femkilosen var dagens ända. Dock tappade jag två i hyfsad storlek där en av dem drog rakt in i vassen så att linan gick. Den andra krokade jag på ett av mina minsta isspön. Den hann jag drilla i cirka 3sec innan den slet sig loss. Dock kom alla flaggningarna på två av mina spön. Ganska undertligt då vi hade ute 14 spön och angeldon. Drillfilmen kommer även att läggas ut på youtube unber namnet martinwasberg. Tack för turen Patric, Biggen och Fredrik! Snart är det vår och då börjar entligen jerkfisket!:D SKITFISKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar