torsdag 24 mars 2011

Vi får inte glömma turen från i söndags!

Vi hade cirka 8 orörda mörtar kvar och ytterliggare cirka 18st som hade varit tacklade under dagen innan. Nästan alla mörtar hade klarat natten vilket var riktigt bra. Jag är inte direkt något faan av att köra med dömört. Denna tur blev på en sjö där vår avslutning på förra säsongen ägde rum. Vi hade då haft ett mycket bra fiske under ett par turer, dock utspelade sig dessa turer något senare presic innan isen hade börjat släppa.
Vi (Jag, Simon och Linda) var ute på sjön runt kl. tio. Vädret var helt fantastiskt. Lika klarblått som dagen innan men ändå varmare och nästan vindstilla. Alla spön var ute vid elvatiden, och under uppsättning fick vi cirka 3 flagg. Första flagg kom på ett av Simons angeldon, men Linda fick ta den. Hon lyckades även landa den. Vikten låg på 2,5kg, se bild här i inlägget. Flaggningarna rasade in emellanåt, men ibland var det dött. Dessa huggperioder! Simon landade andra fisken vilket var en snipa tagen på ett av angeldona uppsatta nästan i mitten av sjön. Sjön är mycket liten vilket ger oss möjligheten att fiska av en stor yta av den när vi är där. Se andra bild här i inlägget. Tredje gäddan landade Linda, även denna en snipa. Dock tog hon den i exakt samma hål som simon landat sin. Huggen kom bara med 5mins mellanrum. En repris från dagen innan kan man säga. Jag riggade även upp mitt grövsta pimpelspö med gäddtackel och mört med förhoppningar om att få drilla gädda på den:). Fjärde gäddan kom upp runt kl. 15:00 och högg på ett av mina lättare spön. Drillningen varade i nästan minuten då den var mycket stark. Vikten låg på 3,58kg:D. Jag fick även en flaggning på mitt pimpelspö. Jag lyckades även kroka fisken på pimpelspöt men den slet sig loss. Totalt fick vi 11 flagg och 4 gäddor över isen, med vikt mellan 1-3,58kg. Se även bild på min gädda här i inlägget. TACK återigen för en underbar tur friends!;D;D
Skitfiske på er alla så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar