tisdag 28 juli 2009

Gösfiske i Drevviken lördagen 2009-07-25:)

Jag och min kompis Alex var ute på sjön vid åtta tiden. Vi skulle fiska gös under kvällen och natten. Vi började kvällen med dragrodd med djupgående göswobbler. Jag hade fått tips om att det fanns bra gös-slingor åt Farsta hållet och därför började vi vårt fiske där. Det tog cirka 30min för oss att ta oss från Gårdens bad där båten låg till Drevikens andra ände (genom Trångsund, förbi Skrubba och bort mot Farsta). Vi trollade i cirka fyra timmar men lyckades endast landa en fisk och det var en Gädda. Den högg runt kl. 00:00 och det var på Alex spö. Jag lyckades filma landningen fast det var mörkt. Alex reaktion var faktiskt ganska rolig när han såg att det var en gädda och inte en gös!:), se klippet i slutet av detta inlägg. Vi tappade även 3 fiskar under dragrodden, där en kändes riktigt stor.
När kl. var runt halv ett slutade vi som sagt att ro drag och åkte istället tillbaka mot Gårdens bad för att jigga gös. Grynnan där vi skulle fiska ligger utanför en udde i slutet av Trångsund.
Vi jiggade i cirka tre och en halv timme. Under jiggningen lyckades jag dra en liten gös och en abbore. Alex blev fiskfitta vid grynnan, vilket innebär att han inte fick något:P

Under denna fisketur lyckades vi alltså dra tre fiskar:
- Jag drog en gös och en abborre, (gösen högg kl. 02:45 och abborren kl. 03:00), se bilderna nedan:
- Alex gädda på cirka 2kg, högg kl. 00:00, (se klippet längst ned i inlägget):


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar