tisdag 23 juni 2009

Gösfiske 2009-06-22 i Drevviken

Jag, Oskar och Erik var nere vid sjön runt kl. 19:15. Fäderförhållanderna var perfekta, soligt med svag sydvästlig vind.

Vi började med att fiska från land där båten ligger eftersom att vi såg mycket fisk vaka i ytan, Jag drog 2 två små abborrar på cirka 10 min, därefter sjösatte vi båten och åkte ut. Först åkte vi till en grynna med ett vattendjup på cirka 20cm, vattendjupet runt grynnan cirka 2 meter. Detta för att vi innan gösfisket ville testa lite på gäddfiske. Mina kompisar körde med haspelutrustning samtidigt som jag körde med Jerk. Efter cirka 15 minuters fiske på grynnan högg det på min busterjerk, gäddan var väldigt liten, cirka 1kg, men hade väldigt vacker färgteckning, se bilden nedan:
Därefter åkte vi ut till en lite djupare grynna för att fiska gös. Vi fiskade alla med jigg, Relax-jigg.

Fisket gick segt, och kvällens ända gös fångades av mig efter cirka 1 timmes fiske vid grynnan. Gösen vägde bara 600g men var över 40 cm, vilket är gränsen om man skall ta upp gös i Drevviken. Denna gös släppte jag alltså inte tillbaka. Jag tog istället hem den och skall snart laga middag på den.:)

Bilden på gösen kan du se här nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar