fredag 23 april 2010

Två fisketurer - 6 gäddor

Här är en snabb rapport från fisketuren igår och idag.
Regnbågsdammarna 22.04.10
Igår var jag och Alex nere vid regnbågsdammarna. Vi är där för att ta upp gäddorna pga. de äter de inplanterade regnbågarna. Jag hatar verkligen att ta upp gädda! Vill mycket hellre se dem simma tillbaka. Hur som helst var vi där kl 19:15. Jag fick en gädda på 3,2kg och tappade även en på runt kilot. Alex blev "fiskfitta":P. Vi fiskade till kl. 20:15 Bilden på gäddan kan du se här nedan, övre bilden:
Drevviken 23.04.10
Idag var jag och Simon nere vid Drevviken. Vi fiskade från kl. 13:00-16:30. Totalt fick vi 5 gäddor. Jag 4st och Simon en. Vi hade totalt cirka 10 hugg.
Mina var alla runt kilot, men Simons låg på cirka 4kg, se bild nedan, nedre bilden:
Imorgon bär det av med båt till Drevviken. Vi ska fiska hela dagen! Rapport kommer. Vi hoppas på stort.
Skitfiske på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar